יום שלישי, 5 ביולי 2011

מפרסמים לא רק בירידה אלא בעיקר בעלייה



רב הפרסומים של בעלי עסקים קטנים ובינוניים מנוהל מתוך צורך תקופתי למשוך לקוחות בתקופות " יבשות" יותר בעסקים , זהו פרסום שבדרך כלל ממוקד בחודש, בעיתונות באינטרנט עם השקעה כספית יחסית גבוה למחזור הכספי של העסק  אשר בדרך כלל אינה מניבה תוצאות על פי הציפיות.



אצלנו הישראלים במיוחד, אנחנו מפרסמים היום ורוצים כבר אתמול תוצאות, מה שבדרך כלל לא ממש עובד ופרסום חד פעמי באופן כזה משאיר את בעל העסק , עם חור בכיס ולא בהכרח זרם בלתי פוסק של לקוחות. 


למה זה קורה?
פשוט כי אנחנו  חשופים ביום לאלפי מסרים סמויים ושאינם סמויים בסביבה עירונית , וסביר להניח שגם אם פרסמתם בעיתונות , או באינטרנט באופן חד פעמי לא ממש תראו תוצאות , ואם תראו היחס שלהם בין ההוצאה הפרסומית  לכמות  הלקוחות  שלכם לא תקזז למולו. 


בכדי שהמוח שלנו יטמיע פרסום חדש יידרשו מספר פעמים שנחשף לאותו לוגו , לאותו שם שבכלל נשים לב שהוא קיים. 

כולנו מכירים את התופעה הזו במיילים למשל: פרסום כזה או חר נשלח אליכם מספר רב של פעמים  ורק בפעם החמישית או השישית את ם בכלל פותחים את המייל לרות מה תוכנו, אם תמשיכו לקבל את אותו פרסום לאורך זמן : 2 אפשרויות: 


האפשרות הראשונה שהתכנים או  השירותים המוצעים יכולים להתאים לכם ולכן תמשיכו לקרוא את המייל וסיכויי טוב שתצרכו את השירות. 

האפשרות השנייה שהשירות המוצע אינו דרו שלכם ותמחקו את המייל , או תסירו את עצמכם מרשימת התפוצה.



בכל מקרה  ההתייחסות המעשית תתקיים רק לאחר מספר  פעמים  בהם תחשפו למייל או לכל חומר פרסומי אחר – ורק מותג או שירות שיחשפו בפניכם מספר פעמים יזכו להתייחסות .

אמנים הולנדיים יצרו וידאו ארט שיכול להמחיש בצורה הטובה ביותר את כמות  STUDIO SMACK

הפרסום אתם נחשפים בעיר יום- יום, הם פשוט השחירו את כל מה שאינו פרסומת וכפי שתיווכחו לראות המסך לא ממש חשוך


KAPITAAL from STUDIO SMACK on Vimeo.



מה קפץ לכם מול העיניים אותם מותגים או סמלים שכולנו מכירים? ולה כי הם חוזרים כל כך הרבה פעמים בכל מקום שהם מוטמעים לנו בראש- ממש ככה .


בדיוק ככה עובד פרסום, גם שיוק ויחסי ציבור עובדים על אותו בסיס הטמעה, הטמעה , הטמעה  ולכן פרסומים נקודתיים  


בעסקים קטנים ובתקציבים נמוכים שאינם קמפניים מתוכננים הם למעשה לזרוק כסף לפח עלות מול תועלת תמיד תוציא את בעל העסק הקטן בהפסד.


דווקא בתקופות הטובות והמשגשגות תתכננו תקציב שנתי לפרסום ופרסמו באופן קבוע , גם אם כרגע אתם עמוסים , יצירת ביקוש למוצר או שירות מסוים תמיד תעשה טוב  לבעל העסק,  הנטייה היא לראות מעבר לאופק ומי שלא רואה קדימה ומתכנן את מהלכיו כמו במשחק ככה בחיים מקבל שח- מט


הכנת תוכנית שנתית לפרסום , שיווק ויחסי ציבור  וזה ממש לא משנה מה התקצוב גם אם התקציב  החודשי הוא 500 ₪ בחודש ניתן לנצל אותו ביעילות רבה לאורך  כל השנה בצורה הרבה יותר טובה מאשר 2 מודעות של חצי דף בעיתון


אל תתפתו לכל מיני הבטחות וסטיסטיקות של מפרסמים, כי מי כמונו הישראלים מעוניינים באינסטנט וסיפוק מיידי  וזה לא עובד שם המשחק כמו בכל תחום , התמדה , פעולות קבועות ויציבות וכל הזמן תוך כדי תנועה , לקרוא   ללמוד ולהתפתח. 

 

 






נפגש ברשת
    

 


אין תגובות: