יום ראשון, 16 באוקטובר 2011

חרדה חדשה ...F.O.M.O מפחדים לפסס עדכון ?

כבר כתבתי בעבר לא מעט על תופעת ההתמכרות לעדכונים ,בכל זמן ובכל מצב , כן אני מאלו שמזועזעים קשות מכניסה של מחשב לעדכונים שוטפים בזמן שאנחנו עושים כושר , ואחד הדברים שמוציאים אותי מדעתי סופית זה לשבת עם חברים שמדברים איתי , בין זפזופ לזפזופ בסמארטפון או עדכון מיקום אובססיבי 

אני אישית עובדת הרבה עם אינטרנט, וגם חושבת לרשתות החברתיות , יש כוח אדיר והן יכולות להשפיע על כל תחום בחיינו השאלה עד מתי ? והשאלה היותר גדולה האם אנחנו מסוגלים בכלל להיות במקום אחד נוכחים ולא לשבת עם חברים פיזית אבל לא איתם כי ממש בדיוק חייבים לבדוק את המיילים או עדכון הסאטוס וכן גם אנשים שעבודתם  לא מצריכה את זה מהם הם מחוברים מחוברים ומחוברים 

ככה ששמחתי לראות שזה לא ההזיות שלי ואכן , אנשים יוצאים , נפגשים ומעדכנים במידה שכבר קצת עברה את הגבול , כתבה מצויינת שמצאתי בגלובס מאת יובל אביבי מספרת את סיפור ההתמכרות הבלתי ברור הזה הפחד להפסיד משהו ולא להיות מעודכן

בכתבה מדברים על עלייה חדה בחרדה ויותר גרוע מזה לדעתי זה הצורך להיות בשליטה כל הזמן, להיות בשליטה 24/7 בכל הגזרות זו עבודה מתישה ומעייפת ובטח ובטח לא תורמים ליצרתיות ולמיקוד בדברים שחשובים באמת

והחשש לאבד שליטה...הוא אחד הפרדוקסים הכי גדולים , ככל שאנחנו רוצים להיות יותר בשליטה ככה אנחנו נמצאים באמת באפס שליטה על חיינו , הטכנולוגיה רק מגבירה את זה אם לא יודעים להשתמש בה נכון 
הטכנולגיה הרחיבה את מעגל השליטה למקומות רחוקים בהחלט , אני חושבת היום על נערות בנות 16 שאמורות להיות מדווחות וניתנות להשגה בכל מצב על ידי ההורים , האמון קצת הולך לאיבוד , על הבוס שעוקב אחרי השכירים שלו וכן , יש מעקב כזה כבר כמה שנים בהרבה ותר מקומות עבודה ממה שאתם יודעים 
המעקב והעדכונים הבלתי פוסקים לבן זוג שעושים דבר אחד , מכניסים יותר ויותר שליטה על מערכות היחסים שלנו וששליטה היא שם המשחק אז הספונטניות, הכייף פשוט הולך ופרטיות איפה היא בכל הסיפור ?

שיהיה ברור אני בעד יותר מבעד הטכנולוגיה , כשהיא משרתת אותי ואני לא אותה , אני בעד להשתמש בטכנולוגיה לקידום  עסקים להכרויות, להפצת רעיונות וידע וזה עובד מצויין

אני לא בעד להפגש עם חברים שלא מסוגלים להניח את הטלפון שלהם , אני לא בעד אנשים שיושבים בפאב ורוצים לעדכן את המיקום ודוחפים גם אותי לתוך הסטאטוסים שלהם , אני חושבת שאולי כדי שכשאנחנו נפגשים עם חברים, יוצאים לטייל או מבליים זמן איכות אפשר רצוי וכדי למען השלווה הנפשית שלנו להכיר את כפתור הניתוק ...רק טוב זה יעשה לכם בודאות

נפגש ברשת
    

 


אין תגובות: