יום חמישי, 21 באפריל 2011

לוגו לכל עסק














אז מה זה לוגו ומי זקוק לו? לוגו היינו אלמנט גרפי שפעמים רבות מלווה בכיתוב ובעברית
 צחה נקרא סמליל
מטרתו של הלוגו לייצג מוצר או שירת מסוים בתודעת הציבור , משום מה עסקים קטנים רבים מגיעים ליחסי ציבור ושיווק והלוגו שלהם( וזה  במקרה הטוב שהוא קיים ) הוא איזה ציור או תמונה מורכבת עמוסת צבעים שדומה יותר לעבודת אמנות מאשר לוגו- סמל שבהחלט רצוי שיהיה מינימאלי.
בהרבה מקרים פשוט אין לוגו ! שהרבה פעמים נובעת מהרעיון שלוגו הוא מנת חלקם של עסקים גדולים.

לוגו מספק רושם ראשוני על העסק ובאמצעותו ניתן לייצור תהליך הטמעה של העסק שלכם אצל הלקוח , כאשר לקוח עובד אתכם והוא נתקל בלוגו שלכם בכל תקשורת אתכם אם זה באי מיילים , בניירות מכתבים ממותגים, בדפים, מעטפות ולמעשה בכל דבר אותו העסק מוציא " לאוויר" , מספיק שהלקוח יראה את הסמל- לוגו שלכם ומיד המחשבה תתחבר אל העסק שלכם.

מלבד העובדה שהוא מבדל אתכם מעסקים מתחרים , חשיבותו הגדולה טמונה בעובדה שאלמנטים ויזואליים גראפיים נזכרים טוב יותר ממלל ויותר מאשר את שם העסק ,למה?ככה , המוח שלנו זוכר תמונות וסמלים לאורך זמן יותר מאשר טקסטים.

היות וללוגו יש חשיבות עצומה במיתוג העסק שלכם , אני ממליצה לכו למקצוענים, גרפיקאים מנוסים אשר מכירים היטב את התחום, לוגו חובבני יכול לגרום יותר נזק מאשר תועלת.
חשוב מאוד! לא להיסחף אחרי כיתוב בלוגו בפונטים אקזוטיים ומסולסלים פשוט כי אי אפשר יהיה לקרוא אותם או שלא יהיו מספיק ברורים
לוגו חייב להיות פשוט , עם 2- 3 צבעים לא יותר מזה והצבעים האלו והסמל הגראפי הזה ילוו את העסק שלכם בכל מקום בו תשווקו את עצמכם.

 רוצים לבחון את הלוגו שלכם?
הנה תרגיל פשוט החזיקו כרטיס או דף עם הלוגו מאחורי הגב תחשפו אותו ל- 5 שניות( כן תספרו) לאדם אשר לעולם לא ראה אותו ותסתירו אותו שנית, תשאלו את הבנאדם מולכם מה המילה הראשונה שעולה לו בהקשר לתמונה מבטיחה לכם שאתם תופתעו , הצבעים העיצוב הגראפי כל אלו עוברים בחושים בשניות וככה תוכלו לדעת אם הלוגו שלכם מתאי ם או לא
כמובן תעשו את זה עם מספר אנשים, אני יכולה רק לספר לכם שבמהלך סדנת יחסי ציבור לעסקים קטנים
 קיימתי את התרגיל הזה עם קבוצה של 10 אנשים , אחת המשתתפות הכינה מעיין לוגו מאולתר לעסק
של טיפולים אלטרנטיביים ,מתוך 9 אנשים 7 סגרו מילים בהקשר של מכוני ליווי למיניהם !
המשתתפת הזו הייתה מעבר לשוק ואפילו ניסתה לשכנע אותנו ובכל זאת  ובסופו של דבר ן ששינתה את המיתוג והפעם עם מקצוענים.

נכון עיצוב לוגו טוב הוא בין 1500-3000 ₪ שזה סכום גדול בשביל עסק קטן בתחילת דרכו אך עדיין זו בהחלט אחד מאבני היסוד של העסק. ואני חושבת שאין עסק קטן בתחילת דרכו שהוא מספיק עשיר בכדי לשלם בזול או לעשות ולמתג את עצמו עם לוגו חובבני כי תשלמו על זה גם באיבוד לקוחות פוטנציאלים וגם כאשר תרצו לפרסם   כל משרד יח"צ , פרסום ושיווק ידרשו מכם לתחילת קמפיין או יחסי ציבור שתהיו ממותגים והלוגו שלכם ייצג אתכם ואותם בכבוד.












אין תגובות: