יום שבת, 16 באפריל 2011

facebook תופעה חולפת?או שינוי מפת האינטרנט


כאשר פייסבוק נוסדה בשנת 2004 לא בטוח שהבינו בעולם האינטרנט שפייסבוק לא תהיה עוד רשת חברתית אלא ממש תחולל מהפכה.
אחרי 3 שנים של פעילות וצמיחת הרשת בקצב גידול מהיר מיקוסופט קנתה  מניות ברשת כבר היה ברור שמפתח כאן משהו שהוא מעבר ל"עוד רשת חברתית"
פייסבוק בעברית הושקה  רק לפני שנתיים בסוף 2009 הוכנס ממשק עברי ומאז הרשת צוברת לה פופולריות הלוכת וגדלה , אין תוכנית טלווזיה , חדשות וכלי תקשורת שלא ייצר לו דף עסקי בפייסבוק .

כבר כל הנוגעים בדבר מבינים שמדובר

בכוח שיווקי עצום שאין בעל עסק קטן או גדול שיכול לזלזל בו וחייב להיות מיוצג בו כראוי, עולם שיווקי שלם נרקם בתוך הרשת , אפלקציות שבאמצעותם ניתן להכניס אתרים ועוד רק מוסיפים לכוחה הגובר ולחששות של גוגל כמנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם שעד היום היה נראה ששום כוח לא יוכל לאיים עליו.

אמנם לגוגל ישנם כמה מיזמים שבעצמם חוללו מהפכה ועדיין כמות הגולשים שמלווה זמן ארוך בתוך הפייסבוק ומהווה איום, אם נתבונן בתוכנות שגוגל מפתחת במרץ בכדי לתת תשובה לפייסבוק או לא לאבד את כמות הגולשים באמצעות גוגל
גוגל הקימו את גוגל סייט , מנע החיפוש לבלוגים, תוכנות לפתיוח תנועה באתר וחיפושי מילים הכול בחינם ואנחנו צפויים לעוד.  
כל בעל עסק חייב  להתייחס לדפים המקצועיים בפייסבוק לשיווק ולמיתוג המוצרים או השירותם אשר הוא מציע כמעט באותה רמת חשיבות כפי שהוא ממתג ומציג את עצמו ברשת האינטרנט  ובמנועי החיפוש ובאתר שלו.
רשת הפייסבוק היא בהחלט לא תופעה חולפת אלא זרע שנשתל בעולם האיטרנט ב 2004 ונדמה שהוא רק יילך וישתכלל

ב"מלחמה הקרה " הזו בין גוגל לבין רשת הפייסבוק נוצרות לנו כבעלי עסקים  נוצרות  הזדמנויות לפיתוח ולשימוש באפלקציות חינמיות לקידום העסקים והיזמויות שלנו ולכן רצוי לקרוא ולהתעדכן כמה שיותר באלפי כלים ואפלקציות אשר אם נכיר אותם יוכלו לשמש אותנו לקידום ובסופו של דבר להרחבת מעגל הלקוחות

אם אין לכם עדיין דף ממותג של פייסבוק אתם מוזמנים להצטרף לסדנא שתלמד אתכם איך להשתמש בכלים האלו בעצמכם



אין תגובות: