יום שלישי, 2 באוגוסט 2011

איך תכתבו הודעה לעיתונות



קומניקט הוא הודעה לעיתונות בכל אמצעי התקשורות רדיו , עיתונות , טלווזיה ואינטרנט, רצוי שההודעה תתרכז בדף אחד בלבד עודף מלל ומידע לא יועיל וגם יגרום נזק משום שלא יקרא עד הסוף. 

זכרו שכל עיתונאי מקבל עשרות פניות לרעיונות לכתבות את רובם הוא קורא ברפרוף ובעיקר את הכותרות והמטרה היא לתת כמה שיותר מידע מסקרן ומעניין שיגרום לעיתונאי להתקשר. 

ההודעה צריכה לענות בצורה קצרה וממוקדת על חמשת המ' ולהיות תמיד על דף בית העסק כולל הלוגו ופרטים להתקשרות בתחתית הדף. 

מה -מהו האירוע או החדשה אותה ברצונכם לפרסם
מי – למי מתאים האירוע מהו קהל היעד שלכם?
מדוע -במילים פשוטות למה זה אמור לעניין את הציבור? כאן רצוי בכל קומניקט להוציא ניסוח שונה לחלוטין קצת לשחק במילים גם אם זה אירוע חוזר ולא להיצמד לטקסטים מובנים.
מתי – זמן האירוע
מקום האירוע – כמה מילים על המקום המארח את ההפקה.

 בכותרת ראשית
יש לכתוב בצורה מודגשת וממורכזת באמצע הדף.
שם האירוע
תאריך האירוע
סלוגן מוביל לאירוע לא יותר מ6 מילים

גוף ההודעה
יכלול את חמשת המ' כאשר כל אחד מהם יודגש בצבע שונה מגוף ההודעה , נהוג לכתוב באדום או עם קו מדגיש תחתי.

כותרת תחתית ממורכזת לאמצע מודגשת
שם בית העסק הפקה
טלפונים
מייל
אתר הבית
 לקומניקט תמיד רצוי לצרף תמונה או צילום מאירועים דומים , תמונה אחת שווה אלף מילים, במידה ויש
לכם סרטון וידאו צרפו אותו בהיפר- לינק בסיום גוף ההודעה.




נפגש ברשת
    

 


אין תגובות: