כיום פעילים
בישראל למעלה מ- 1,200 עיתונים, בערוצי הרדיו קיימים למעלה מ- 950
תוכניות ובטלוויזיה מעל ל- 270 תוכניות בניהם , 297 מקמונים ,24
עיתונים יומיים ,225 מגאזינים 280 כתבי עת ותוסיפו על זה עיתונות שהיא
לקהלים ממוקדים כגון , עיתונות רוסית ,אנגלית ,צרפתית וערבית.
כמובן
שהנחשקים ביותר הם ידיעות , הארץ ומעריב מובילים ידיעות אחרונות ויש את
קבוצת הארץ שתופסת שטח הולך וגדל בעיתונות היומית אז איך בתור כל המאגר הזה תאתרו
את העיתונאים המתאימים לכם?
היתרון הוא
שיש עיתונים מפולחים כמעט לכל נושא שתעלו על הדעת , בטח ובטח בשטח המגאזינים וכתבי
העת , יש לכם נושא מוביל נניח מוזיקה?
הכי פשוט ללכת
לאחד מדוכני מכירת העיתונים הקרובים תקנו ערימה של מגאזינים ועיתונים ותתחילו לחפש
את השמות מאחורי הכתבות , ולקרוא מהקרוב לעולמכם , בתחילת כל עיתון או
מקומון רשומים הטלפונים במערכת בדרך כלל הם נותנים מיילים וטלפונים של עיתונאים
בלי שום בעיה, רק לבקש.
יצרתם את הקשר
הראשוני תשמרו עליו תשמרו על הקשר עם העיתונאי בסופו של דבר , אנשים , זה אנשים זה
אנשים תצרו קשר חם עם העיתונאים הם יהיו לצידכם, תשלחו להם תמיד חומרים
ורצוי באופן אישי עם טלפון ומייל שלושה אחרי בכדי לוודא שאכן החומר התקבל בים
המיילים רצוי שיזכרו אתכם , חשיבות גדולה לשמירת קשר כל חודשיים פחות או יותר בשל
התחלופה המהירה של הכתבים בתוך המערכת בנושאים שונים.
דבר נוסף קצת
תחקיר לא יזיק תקראו קצת כתבות של אותו עיתונאי שאתם פונים אליו זה ייתן לכם מושג
כללי מאיזה עולם הוא בא ומה תפיסת עולמו , כאשר הנושא יהיה קרוב אל העיתונאי או
קרוב בהשקפת העולם לזו שלכם האייטם יכנס הרבה יותר בקלות .
לפני שאתם
פונים לעיתונאי תבואו עם קונספט מגובש תשאלו את עצמכם מה מיוחד כל כך באייטם שלי ?
למה כדי לו לכתוב על הסדנא או ההופעה שלי יותר מאשר על מישהו אחר?
תזמינו את
העיתונאים לבוא ולחוות את האירוע טיפול או כל מוצר אותו אתם רוצים לפרסם חוויה,
החוויה תמיד תהיה שווה יותר מאלף מיילים ודיבורים, תשאירו לכם מרחב בתקציב של
האירוע בכדי להזמין עיתונאים באופן קבוע גם מה שלא יתפרסם עכשיו ייצור את הקשר
להמשך הדרך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה