אנשים רבים מגיעים ליחסי ציבור מבלי לדעת מהו קהל היעד שלהם ? אל מי בדיוק הם מכוונים וכשלא יודעים לאן מכוונים תמיד יהיו פספוסים בדיוק כפי שאנחנו בוחרים את העיתונאים הרלוונטיים לנו ככה גם נבחר את קהל היעד שלנו.
יש
חשיבות רבה לדעת למי אנחנו פונים , אם אתם רוצים להרחיב את קהל היעד שלכם
ולהגיע למעגל לקוחות רחב יותר , האם אתם דואגים "לצאת" ממקומות המוכרים בהם
עד עכשיו עשיתם יחסי ציבור וללכת למקומות
אחרים חדשים שטרם ניסתם?
כאשר אנחנו יורים לכל הכיוונים לפעמים אנחנו מצליחים וברוב הפעמים מבזבזים משאבים כלכליים
וזמן על מקום שהוא לחלוטין לא רלוונטי לנו אז איך נעשה את זה ?
בעזרת מספר שאלות פשוטות תוכלו לאפיין את קהל היעד שלכם ולכוון את פעולות יחסי הציבור בצורה יעילה יותר.
נתונים גיאוגרפיים
מאיזה ערים אתם רוצים שיגיעו אליכם? מאיזה מצב סוציו אקונומי ? הרי אם אתם מקיימים אירועים
שעלותם
גבוהה מממוצע אין טעם לפנות או לפרסם כתבות במקומונים שקהל שקורא אותם
אינו יכול לאפשר לעצמו מבחינה כלכלית לרכוש את המוצר שלכם.
האם המוצר אירוע שלכם יכול להיות נגיש לכל אזורי הארץ ?
נתונים דמוגרפים
נתונים
שיש לקחת בחשבון הוא גילאים? אלו ממוצע גילאים אתם רוצים אצלכם באירוע ?
האם האירוע שלכם מתאים לכל הגילאים? האם הוא מגדרי? איזה מצב משפחתי יתאים
לכם? אפשר שהוא יתאים לכולם בפרמטר אחד ובשני לא .
האם
המוצר אירוע שלכם יכול להיות נגיש מבחינת מחיר לכל אחד? וקחו בחשבון את
ההוצאות הכוללות מסביב כגון נגעה למיקום האירוע האם הוא נגיש ?
והכי חשוב לדעתי הם הנתונים הפסיכו - גיאוגרפיים
מהו
סגנון החיים של הלקוחות שלכם? מה הם עושים בשעות הפנאי ? לאיזה קבוצות
חברתיות הם משייכים ? האם אתה והלקוח הפוטנציאלי שלך מדברים באותה שפה?
אחרי
שתזהו את קהל הלקוחות שלכם ותתחילו לכוון לעיתונים ולאמצעי המדיה בהם הם
נמצאים , כל מה שתצרכו לעשות כמו בכל פעולות יחסי הציבור זו התמדה ועוד
פעם התמדה, יחסי ציבור נעשים כל הזמן כפעולות שוטפות בכל עסק ודורשות הרבה
סבלנות בכדי לייצור הדהוד מתמשך ולא חד פעמי, כתבה אחת בעיתון גם היא מעולה
וסוחפת לא תספיק.
תעשו לכם מנהג לפחות אחת לשבוע במשך 4 שעות תעשו פעילות של יחסי ציבור
נפגש ברשת
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה