יום חמישי, 21 במאי 2015

איך כותבים תוכן שיווקי ?



איך כותבים תוכן שיווקי?


איך כותבים תוכן שיווקי?

מאת אור קריבוס ליאון
נראה כי אחד הדברים ש"תוקעים" כיום בעלי עסקים הוא "כתיבה שיווקית". המונח הזה מאיים על לא מעט ועוצר רבים מאיתנו לכתוב על העסק שלנו, על השירותים שלנו ועל המוצרים שיש לנו להציע. כאשר מחפשים בגוגל את המונח "כתיבה שיווקית" עולים אינספור אתרים שמתמחים בתחום זה ווגורמים לבעלי העסקים לחשוש עוד יותר.


אבל כתיבה שיווקית היא בסה"כ כתיבה. כתיבה של סיפור. וזה הרבה הרבה יותר פשוט ממה שאנחנו חושבים. כי כתיבה שיווקית מנצחת היא כתיבה טבעית, זורמת, אמיתית, בגובה העיניים, בדיוק כמו שאנחנו מדברים ביום יום.


הקוראים של התכנים שלנו חכמים, מאוד חכמים. והם מזהים במהירות כאשר אנחנו משתמשים בכל מיני "שטיקים" של כתיבה או נסיון למכור להם. ואף אחד לא אוהב שמוכרים לו.


כתיבה שיווקית נכונה היא כתיבה שיוצרת הזדהות, כתיבה שיוצרת קשר, מערכת יחסים בין הקורא לכותב...


אז איך תעשו את זה?


בקלות. הנה כמה טיפים לכתיבה שתזרום לכם בין האצבעות:





כתיבת תוכן שיווקי בקלות:


1.תכתבו כמו שאתם מדברים-כשאתם פוגשים חבר, מכר ברחוב או שכן במעלית, האם אתם מדברים איתו במילים "גבוהות"? "אקדמאיות"? ברור שלא. כיתבו כמו שאתם מדברים. בגובה העיניים, לא מתנשא, קליל ומעניין.


2. כיתבו מה אתם יכולים לתת ולא מה אתם לא- כיתבו על הידע המקצועי שלכן, על הנסיון שלכם עם לקוחות, על סיפורים אמיתיים מה"שטח". תאמרו את האמת, כך הכתיבה תזרום טוב יותר. אל תנסו לכתוב על דברים שאינכם מבינים בהם. זה יתקע אתכם.


3. תהיו מקוריים, אל תעתיקו!- חישבו מה מעניין את הלקוחות שלכם? איזה ידע שיש לכם מעניין אותם לדעת? עכשיו קחו את הידע הזה וכיתבו משהו מקורי משלכם, אישי, אל תעתיקו מאחרים. שימרו על הייחודיות שלכם, השפה שלכם.


4.התמקדו!- כיתבו תוכן ממוקד נושא, קצר וקולע. הציעו טיפים, נקודות למחשבה ורעיונות לפעולה ממוקדי נושא. אל תתפזרו. אל תעמיסו על הקוראים. תכל'ס.


5. אל תשכחו לבדוק טעויות כתיב- סיימתם לכתוב? מצויין. עיברו על המאמר, בידקו שגיאות כתיב, ניסוחים, "יפו" את המאמר שלכם. זהו כרטיס הביקור שלכם, הפנים שלכם. הקריאה צריכה להיות רציפה, זורמת. ישנם לא מעט אנשים שלא רואים בעין יפה טעויות כתיב.


6. תחדשו תחדשו תחדשו- הציעו תכנים חדשים, תגרמו ללקוחות שלכם לחכות בשקיקה לתוכן שלכם. היו מעודכנים כל הזמן והביאו את המידע הכי חדשני ומעניין.


7. תמונה אחת שווה אלף מילים- הכניסו תמונות במאמרים שלכם, אנשים מתחברים לתמונות שמעבירות מסר. גבו את התוכן שלכם בתמונות מתאימות שיעוררו השראה. אם יש לכם סרטונים- עוד יותר טוב.


בהצלחה!!!
אור קריבוס ליאון
מומחית לעסקים בתחום ההורות
ליווי אישי, סדנאות והרצאות בתחום השיווק להורים
פייסבוק: https://www.facebook.com/maznika
orkrybus@gmail.com
054-4413422


מקור המאמר: articles.co.il


Facebook Twitter Myspace | Googel + | Linkledin | סדנאות יחסי ציבור

אין תגובות: