יום ראשון, 5 ביולי 2015

תיאום ציפיות ושימת גבולות בעבודה בין לקוח לנותן השירות





אחד האתגרים שעומד בפני עצמאים ובעלי עסקים קטנים
הוא מערכת היחסים שבינו לבין הלקוח.

כמו בכל מערכת יחסים גם לזו צריך ורצוי להציב גבולות מאוד ברורים
כי כשאין כאלו הלקוח מפתח ציפיות שלא תמיד הולכות יד ביד עם התוכניות שלך.

פעמים רבות לקוח עוזב פשוט כי לא היה תיאום ציפיות מתאים ,
וכל אחד מהצדדים חשב התנהלות כזו או אחרת כמובנת מאליה.

והיות שגם איש העסקים המדופלם ביותר לא  יודע לקרוא את המחשבות של הלקוח שלו ,
רצוי וכדי לעשות מראש הבהרת עמדות לפני תחילת העבודה.

בעלי עסקים רבים במיוחד עסקים של אדם אחד
 פועלים מתוך ריצוי בכל מחיר של הלקוח , גם  שהריצוי הזה פוגע בהם ובעסק שלהם.

מתוך הפחד לאבד לקוחות או לקבל ביקורת שלילית הם מגמישים עמדות ומכיוון
שמלכתחילה  הרב לא מבהירים בדיוק מהם יעשו במסגרת השירות שניתן וגם מה לא יעשו ,
קל מאוד ללקוח להגמיש לך את הגבולות.

פעמים רבות אני גם שומעת את המשפט "הלקוח הזה \הזאת מטריף אותי אין לי כוח אליו "
המצבים האלו שלקוח חוצה שוב ושוב את הגבולות שלכם יכול להיעצר רק על ידי החלטה
ברורה שלכם ויידוע הלקוח על מה אפשרי ומה לא אפשרי במסגרת מערכת היחסים שלכם.

כמו כל מערכת יחסים גם זו בינך לבין הלקוחות שלך יכולה לצמוח רק כאשר ישנה מסגרת ברורה ומובנת של
תהליך העבודה המשותף.

שבעל עסק מנהל משא ומתן עם לקוח  מתוך פחד ,הוא תמיד מפסיד ( זה האמת תקף בכללית למערכות יחסים ...)
ורבים מבעלי העסקים שאני מלווה "נגועים " בפחד הזה של להתגמש על גבולות העיקר להשיג עוד עבודה
לא לאבד לקוח או לקבל פידבק שלילי.

לך כבעל עסק מותר ורצוי להגדיר גבולות ברורים ללקוח חדש וגם לאלו הישנים ,
אם תפסידו לקוח בגלל שהייתם עניינים והצבתם גבולות ברורים מניסיוני סביר להניח
שאותו לקוח היה מביא איתו שאיבת אנרגיה אינסופית ותלונות.

בעלי עסקים שבאים ממוקדי מטרה להצלחה דווקא יכבדו את הגבולות האלו ויותר מכל
יבינו שאלו הם צעדים הכרחיים בכדי שתהליך העבודה המשותף יצליח. 

נהלו משא ומתן עם הלקוחות שלכם מתוך מקום של כבוד הדדי ויצירת מרחב
עבודה ענייני וממוקד.

אם אתם מרגישים שלקוחות רבים מנהלים אתכם ולא אתם אותם , מתקשים
לשמור על הגבולות ומתפשרים מתוך פחד לאבד לקוח ולא ממקום נקי ואמיתי ,
אתם יותר ממוזמנים להיכנס לאתר וליצור איתי קשר 

אני מלווה עסקים רבים בתחומי השיווק היח"צ וניהול העסק גם מהפן העסקי והמקצועי
וגם מהפן הרגשי והפחדים והחששות שמתלווים לתהליך הצמיחה העסקית.






 


Facebook Twitter Myspace | Googel + | Linkledin
 | סדנאות יחסי ציבור 

אין תגובות: