יום שלישי, 7 ביולי 2015

מה באמת מונע מעסקים להשתמש ביחסי ציבור ?



 רב בעלי העסקים הקטנים ,מעל ל80% לא עושים יחסי ציבור
לעסק שלהם , הסיבה שהרב בכלל לא טורחים להבין מה זה יחסי ציבור.

ישנה תדמית של יחסי ציבור ששייכת רק ל"גדולים " לחברות גדולות או בינוניות
כאלו שיש להם תקציבי ענק, זה מיתוס שאינו קשור כלל למציאות.

במציאות עיתונאים , תוכניות טלוויזיה ורדיו מביאים לידיעת הציבור את כל מה שמעניין ,
סיפור אישי טוב ושהוביל  לפתיחת העסק תמיד יכול לעזור ...אך אפשר גם בלי.

אחת הסיבות שלדעתי רבים לא משתמשים בתחום יחסי הציבור הא רמת החשיפה ,
רב בעלי העסקים שאני מכירה היו שמחים להישאר מאחורי הקלעים ללא לחשיפה מיותרת.
על אף העובדה שאין כמו מי שהקים את העסק או פיתח מוצר בכדי לייצג אותו בהתלהבות הגדולה ביותר.

החשיפה שמביאים איתם פרסום מוצר או שירות לכזו כמות של אנשים , משום מה קצת
מבהיל אנשים , הפחד מביקורת , הפחד שמא המוצר שלי לא באמת כזה טוב ...בשביל להופיע בעיתון.

לעיתים אני פוגשת בעלי עסקים שיש להם מוצרים מופלאים לפרסום אך הם עסוקים
בצורך להפוך את המוצר או השירות למושלם וכך קורה שבמשך שנים הם משווקים לקהל מצומצם ,
מפרסמים בסכומים קטנים ואינם עושים שימוש באמצעי התקשורת. , על אף שבשיחות אישות הם תמיד מביעים את הרצון שהמוצר\ שירות יגיע לכמות גדולה של אנשים.

אז מה באמת מונע מעסקים להשתמש ביחסי ציבור ?
בעיקר כל התפישות המוטעות שנוגעות ליחסי ציבור והתדמית שלהם ,
יחסי ציבור אינם פרסום ואינם שיווק , בשיווק וישנה הצעת מכירה ישירה  לקהל בוא לרכוש את המוצר או
לנסות את השירות החדש שלנו , אנו משתמשים בכתיבה שיווקית שתביא איתה תוצאות מכירה גבוהות יותר.

בפרסום העבודה הרבה יותר קלה , פשוט משלמים סכום כזה או אחר על חשיפת המוצר באינטרנט, עיתונות ווכדומה.

ביחסי ציבור אנחנו מציגים מוצר או שירות מדברים על תועלותיו אך לא באמצעות כתיבה שיווקית ,
לעיתים דרך התנסות של עיתונאי במוצר או באמצעות ראיון עם בעל העסק על שירות כזה או אחר,
בכל מקרה השיח כאן לא מכוון לקנייה ישירה אלא יותר להכרות ולהצגת מותג או שירות.

היות ורוב האנשים במיוחד בעלי העסקים הקטנים מדירים את רגליהם מלעסוק ביחסי ציבור ,

הם אינם מכירים את התחום ולא יכולים להשתמש בתועלות הרבות שהוא מציע , בהכרות עם המותג ,
יצירת אמון במותג   ובמרכיב חשוב במערך הכולל של שיווק – מיתוג  ופרסום העסק ברבים.

יחסי ציבור טובים למותג או מוצר , מהווים תשתית יעילה ואפקטיבית הרבה יותר לכל פרסום או תוכנית שיווק.

גם אם אתם עסק קטן , מייצרים מוצר כזה או אחר ומעוניינים לדעת איך לשלוח הודעות לעיתונות ,
איך ליצור אינטראקציה עם עיתונאים שתביא לחשיפת העסק שלכם לכמות גדולה של אנשים וכל זאת בחינם !

הצטרפו לסדנת יחסי הציבור הקרובה , הקליקו על הקישור ומלאו את הפרטים







Facebook Twitter Myspace | Googel + | Linkledin | סדנאות יחסי ציבור

אין תגובות: