יום שני, 30 במרץ 2015

אז מה באמת עובד ביחסי ציבור ושיווק העסק שלך ?



 מה באמת עובד? האם יש אמצעי שיווק שאם נעשה אותו או דרך מסויימת ביחסי ציבור בוודאות !וודאות אנשים יקנו את המוצר שלנו. לא ! אף אחד לא יכול להבטיח תוצאות בתחום הזה זה רק הימור וכמו כל הימור לפעמים זה עובד ולפעמים לא .  פעמים רבות אני שמועת מאנשים " הלכתי לאיש יחסי ציבור , עשיתי שיווק חודשיים לא עבד אז הפסקתי ופה הטעות הטעות היא  בדרך החשיבה . 

כון נערכו אלפי מחקרים על טעם הצרכן ואלפי מומחיי נתנו את דעתם האמת היא שפרסום כמו בשיווק כמו ביחסי ציבור החלק שלנו הוא לעשות ! פשוט לעשות יחסי ציבור , שיווק ופרסום באופן קבוע לפעמים זה יעבוד ולפעמים לא!

על אף הרצון העז של איש השיווק או יחסי הציבור וההבטחות שהוא מפזר לאוויר , התחום הזה הוא תמיד הימור מחושב כן , כן לא יותר מזה, נכון שנרצה להשקיע את כספנו בקום כבר בו הוכחה הצלחה או סטיסטיקה טובה לאחרים , נכון שנבצע מחקר שוק ונבצע את הכי טוב אך התוצאות תמיד עלומות. 

חברות המשיקות קמפניים גדולים לעיתים לא ממש מצליחות להעלות את רף המכירות , ואצל עסקים קטנים הבעיה היא כפולה בדרך כלל תקציבי הפרסום והשיווק נמוכים ( אם בכלל ) ובדרך כלל הראיה היא נקודתית , סביב אירוע השקת מוצר חדש או שירות חדש מושקעים כל המאמצים ואז אחרי חודשיים של הוצאת תקציב חריג נשאר בעל העסק עם חור בתקציב ועם מסעות פרסום שלעיתים עובדות ולעיתים לא.

מה הפתרון - מעבר חשיבתי חד לראיה מרחבית שנתית , הכנת תקציב פרסום שיווק ויח"צ ממש כמו זה שעושה העסק הגדול ולזכור תמיד שתפקידנו לעשות ועל אף רצוננו לדעת להבין לשלוט התוצאות תלויות לא רק בנו ולא רק באנשים שסביבנו אלא באלפי גורמים משתנים שמשפיעים על עולם הפרסום והשיווק.  תעשו לכם תקציב קבוע , כבר אמרתי?  

Facebook Twitter Myspace | Googel + | Linkledin | סדנאות יחסי ציבור

אין תגובות: