יום שבת, 30 באפריל 2011

אם זה נראה כמו אימייל ומתפקד כמו אימייל - אז זה אימייל





זה לא אימייל זוהי מערכת מסרים , ככה מגדירים בפייסבוק את החידוש בתיבות הדואר שכבר יצא לפני בערך חודשיים המשתמשים הראשונים להרגיש את השינוי כמו תמיד היו ארה"ב ואחריהם אנגליה מסתבר שהבריטים נכנסים לפייסבוק יותר מכל אתר אחר כן, כן גם יותר מאתרי פורנו

גוגל עם מותג הדגל שלהם ג'ימייל לא סתם בלחץ ,פייסבוק הכניסה לשימוש את מערכת המסרים כפי שהם מתעקשים לכנותה שבאמצעותה ניתן יהיה להשתמש בתיבת ההודעות הנכנסות גם לאימיילים בשלב הראשון ואחר כך גם למסרי טקסט מניידים,הודעות מהמסנג'ר ועוד

למעשה מרכז תקשורת שלם , ניתן לשלוח לכל תיבה בפייסבוק מייל עם קבצים מצורפים ממש כמו בג'ימייל או בכל שירות מיילים אחר הכתובת של כל אחד תהיה שם משתמש וסיומת לדוגמא המייל שלי:
lila.benharush@facebook.com  
אם עדיין לא הפעלתם את שירות המייל אתם יכולים להכנס לדף המערכת המסרים החדשה בפייסבוק ולשדרג לכם מייל חדש רק תקוו שהשם שלכם עדיין נשאר כמובן שאת שם המייל שלכם תדרשו לייצור באנגלית, עברית שפה יפה ועדיין אפשרויות השכלול והאפלקציות ברובם באנגלית
 
אם תקחו בחשבון את האפשרויות המתפתחות בפייסבוק כולל תוצאות חיפוש פנימיות ממנועי בינג שלוקחים קצת לקוחות לגוגל , שירותי הקנייה החברתית שנמצאים בנסיון ופיתוח בפייסבוק (מעיין גרופון מקומי וגם על זה עוד אספר)  שירות התשלומים של פייסבוק הקרדיט ( דגם עליו עוד נרחיב )אז בוודאי גם אתם וכל בעל עסק מבין שהנוכחות שלו ברשת הפייסבוק מבחינה עסקית היא בגדר חובה  וכמו שזה נראה עכשיו זה רק יילך ויגדל 

דפי עסק ממותגים ושיווק ברשת הם כבר מזמן חלק מהמקומות שאתם מחוייבים להיות בהם ברשת , אז  קדימה לעבודה 

מוזמנים להצטרף אליי ברשתות החברתיות  ולעדכונים באימייל 

נפגש ברשת
    

 



כפתור השיתוף החדש, שתף באופן סלקטיבי את המידע תבדקו את זה

יום רביעי, 27 באפריל 2011

like it send it - פייסבוק לא מפסיקה להפתיע




אחרי שנתיים וחצי שכפתור הלייק  של פייסבוק כבש את העולם והמדינה , פייסבוק העלתה השבוע כפתור שיתוף חדש כפתור השליחה-send

הלייק המפורסם הגיע לכל פינה ומקום , עכשיו תכירו את "אחיו" הצעיר כפתור השליחה

כפתור השליחה מיועד לאתרים ובלוגים , ניתן באמצעותו לשלוח את התוכן ישירות מהאתר או בלוג לקיר של קבוצה , לתוך תיבת הדואר הפרטי של כל אחד מהחברים שלכם וגם ניתן לשלוח אותו ישירות לאימייל  שתזינו

בהחלט חידוש מרענן ואיך זה יעזור לעסק שלכם?אתם יכולים לשלוח את הלינקים הישירים לתיבות הדואר וישירות לאנשים שאתם יודעים שתעניינים במוצר כזה או אחר בקיצור הוא מסייע בשיווק ממוקד יותר מאשר אירועים שנוצרים , נשלחים ובערך אצל 50% מהאנשים או יותר נפתחים עוד לפני שנפתחו

יש כמובן אפשרות להוסיף כיתוב או מסר אישי ללינק הנשלח, עוד שדרוג לרשת החברתית שכבר ברור לכולם שהיא מתפתחת וגדלה הרבה יותר מסתם רשת,  גוגל יודעים את זה ומעניין  במה גוגל יפתיעו אותנו כ"תשובה "מבטיחה לעדכן אתכם


בעלי עסקים קטנים בהחלט שווה להתעדכן במה שקורה בין גוגל לפייסבוק שניהם ממשיכות לפתח ולאנדקס את החיים שלנו ומבחינה עסקית לנו רק טוב יכול לצאת מזה

הפיתוח הזה זמין רק למי שיש לו דף עסקי בפייסבוק אין לכם כזה אתם מוזמנים ללמוד איך לבנות אותו או אם תרצו נבנה  אותו בשבילכם

שימו לב כרגע הגרסה שפועלת כבר היא כפתור השליחה בבודד בימים בקרובים יתחילו לתפעל את כפתור השליחה  המשולב  like&send

אין למד כבעל נסיון  אז פשוט לחצו על כפתור החדש ושלחו את הכתבה לחבר שיש לו בלוג או אתר, אני בטוחה שיודו לכם


הרשמו לעדכוני הבלוג או שתפגשו אותי ברשת
לילה


נפגש ברשת
    

 


יום שלישי, 26 באפריל 2011

פייסבוק עושים לנו בית ספר


טוב זה שפייסבוק כבש בסערה בשנים האחרונות את העולם הוירטואלי , כולנו כבר יודעים , איך להשתמש בו בצורה יעילה לעסקים שלנו כבר פחות.
 אלו אפשרויות יש לנו ברשת החברתית - עסקית הזו? פרופיל , קבוצה ודף מעריצים בשתי האפשרויות הראשונות אנחנו מוגבלים מראש עד 5,000 איש האמת שלא כדי לקחת סיכון ועדיף לעצור ב4,700 ולהקים דף חדש
או להפריד בין דף העסק לדף האישי.
דף המעריצים LIKE הוא למעשה האפשרות היחידה שיש לנו למספר בלתי מוגבל של מעריצים והוא נועד במקור לאמנים על סוגיהם השונים, ההתחלה היא לדאוג שיהיה לכם את שלושת האפשרויות בעסק דף אישי , קבוצה ודף מעריצים.


מנהיגים מכל העולם עושים שימוש באפשרות הזו אפילו לברק אובמה יש דף מעריצים בפייסבוק ומה שטוב לנשיא ארה"ב בטח טוב גם לעסק שלכם.
אחד היתרונות הבולטים בהקמת דף מעריצים הוא שמלבד זה שאינו מוגבל במספר האנשים אשר יכולים להצטרף אליו, הוא גם פתוח וזמין עבור כל אחד ברשת גם אם אין לו חשבון בפייסבוק בניגוד לדף הפרופיל, אירועים או קבוצה אשר בהם יכול לצפות רק מי שיש לו פרופיל ברשת.
דפי המעריצים נסרקים על ידי גוגל וכמובן מעלים את התוצאות שלכם ברשת, תוצאות גבוהות בסריקה של שמכם ברשת תמיד מומלצות הצורך של אנשים להיות חלק מקבוצה גם אם היא וירטואלית מוכיח את עצמו בדפי המעריצים


עדכנו...כבר כתבתי וסביר  להניח שעוד אכתוב על כך , יהיה זה דף מעריצים, קבוצה או אתר , אחת לשבוע לפחות עדכנו , מדיה אינטרנטית שאינה מעודכנת חודש או יותר עלולה ליצור את הרושם שהעסק נסגר או נמצא באיזשהו קושי , עדכנו ושתפו בכל דבר שרלוונטי לעסק שלכם.

מה עוד יש בפייסבוק ולא ידעתם? מסתבר שהמון! אפליקציות שמחברות אתכם לכל רשת חברתית אחרת, ציוצי הטוויטר שלכם יכולים להופיע בדף העסקי, יש אפשרות לדף וידאו לגמרי משלכם! אפשרויות לאלבומי תמונות בפלאש, הכנסת הלוגו שלכם, בניית מיני אתר בתוך הדף בפלאש או סטטי לבחירתכם ואפילו קניון וירטואלי ענקי שכל אחד כן, גם אתם יכול לפתוח חנות  לעצמו וחינם!

כמו שהספקתי להכיר את הרשת הזו, הם עובדים בשיטה מאוד פשוטה המקל והגזר מי שפתח לו בעבר דפים עסקיים ידע  שניתן היה להזמין כל כמות של אנשים לדף חינם אין כסף! היום כבר לא! איסוף המעריצים היום בצורה היעילה ביותר הוא כמובן דרך פרסום במודעות הפייסבוק.

ישנם אלפי אפליקציות שיכולות לעזור בשדרוג הדפים העסקיים , הדבר היחיד הוא שכל הזמן חייבים להתעדכן , אמרתי שפייסבוק עושה לנו בית ספר? אכן כן
מלמדים אותנו להיות מהירים ולהגיב בזמן על שינויים שמתרחשים שיקדמו את העסק שלנו

היות ופייסבוק אינם סתם עוד רשת חברתית אלא רשת שבהחלט גורמת אי נוחות לענקית מנועי החיפוש גוגל , רצוי וכדי שגם אתם תהיו מעודכנים



נפגש ברשת
    

 



אתרי סימניות מה זה בכלל?


אתרי סימניות או באנגלית

Social Bookmarking


אתרי סימניות הינם אתרים אשר שיתוף תכנים , הטקסט באתרים האלו הו קצרצר ןובדרך כלל לא מותרים יותר מ200 תווים ככותרת, הגולשים מדרגים את הלינקים שנשלחו וככה הריטיניג נוצר ע"פ ביקוש ועניין של הגולשים.
זו דרך נפלאה להפיץ תכנים ולייצור תנועה גבוה יותר לאתר, האתרים האלו נפוצים בחו"ל יותר מאשר בארץ אתר סימניות מצוייץ ומוכר הוא טוויטר בעל פופולריות גבוה בעולם ובישראל לא ממש תפס
הוא גם אחד האתרים הבולטים והפעילים ביותר בתחוםDigg


בארץ ישנם מספר אתרים אשר יצרו פורמטים של שליחת לינקים ודירוג תכנים, אמנם הם לא מגיעים לרמתם של אלו העולמיים אך בכל זאת שווים את מאמץ ההפצה
מי משתף תכנים בארץ הקודש ת'ריל, שווה קריאה, ידיעונט, איי- דיג,תפוז היט נסו מקסימום זה יצליח 


ניפגש ברשת


    

 


יום שני, 25 באפריל 2011

בעיתון של היום, מחר יעטפו דגים



עיתונות, איך העיתונות היומית משנה את פניה  כבר עשור ,  העיתונות הכתובה עוברת יותר ויותר למגרש סופי השבוע והמאגזינים,יותר כתבות תוכן, פחות חשיבות לחדשות שמדעכנות לנו און ליין 24 שעות ביממה , לפי בחירתנו , אינטרנט, התראות לנייד שם המשחק מהירות העברת המידע

רשת האינטרנט היא ללא ספק הזירה העיתונאית הכי עדכנית והכי מהירה שרק אפשר , רשתות חברתיות מספקות מידע לעיתונאים, טוויטר והציוצים שלה משמשים עיתנאים רבים ועכשיו גם פייסבוק השיקו שירות חדש לעיתונאים.
לבעלי עסקים קטנים כגדולים האינטרנט משמש כזירת שיווק , פרסום ומכירות שרק הולכת ותופסת נפח גדול יותר ומספקת נגישות גבוה יותר להפצת מידע מאשר בדור העיתונות הכתובה ולבעלי עסקים קטנים האינטרנט הוא פשוט מגרש משחקים גדול שאם יודעים לעבוד איתו נכון , גיוס לקוחות חדשים יכול להיות בהחלט הרבה יותר קל מבעבר

חסרונה הגדול של העיתונות הכתובה היום , הוא גם לעיתים יתרונה  , עסקים או אנשים אשר התפרסמו עליהם מידע שהוא לא מחמיא במיוחד נשכחו עם הזמן

באינטרנט לא! באינטרנט כל מידע קטן שנכנס נשאר ברשת , מנועי החיפוש יכולים להעלות מידע גם מלפני מספר שנים ולכן התכנים שכל עסק מכניס לרשת חייבים להיות תכנים איכותיים ותכנים אשר תומכים בעסק וברמה גבוה 
והם יישארו במנועי החיפוש שנים אחר כך 

לסיכום אם אתם בעלים של עסק קטן ומין הסתם מוגבלים בתקציב הפרסום שלכם, לכו על האינטרנט, שם המידע שלכם יישמר זמן רב יותר בעיתון אחרי שבוע יעטפו  בפרסום שלכם דגים לשבת




סדנאות יח"צ: פייסבוק גם לעיתונאים

יום שבת, 23 באפריל 2011

פייסבוק גם לעיתונאים


  פייסבוק  מתפתחת ומפתחת עוד שירותים ,  בתחילת אפריל הושק שירות חדש ברשת 

Journalists on Facebook

שמטרתו לקשר באופן ישיר בין עיתונאים לקוראים באופן ישיר והעיתונאים יוכלו לדוג שם מידע לכתבות טובות , סביר להניח שגם דפים של תחנות רדיו וטלווזיה ישתמשו בשירותת נכון בטוויטר משתמשים הרבה עיתונאים אז הנה גם פייסבוק במגרש,סביר להניח כמענה לטוויטר

נכון לכרגע השירות ניתן באנגלית , ספרדית, גרמנית, צרפתית, פורטוגזית ורוסית , ככה שכרגיל בעולם האינטרנט , אנגלית טובה היא חובה , לא נראה סביר לפחות לדעתי שדפים כאלו יהיו גם בעברית , בטח לא בשלבי ההרצה

עולם יחסי הציבור השתנה באופן כל כך מהותי בשנים האחרונות והנה הרשתות החברתיות מצליחות לייצור קישורים ישירים ופעולות רבות מיחסי הציבור עוברות באופן יותר ויותר בולט למגרש האינטרנטי ובכל עסק כבר נדרש ידע בסיסי לקידום , שיווק ברשתות החברתיות ויחסי ציבור



יום חמישי, 21 באפריל 2011

Lila Benharush: I wish i was able

לוגו לכל עסק














אז מה זה לוגו ומי זקוק לו? לוגו היינו אלמנט גרפי שפעמים רבות מלווה בכיתוב ובעברית
 צחה נקרא סמליל
מטרתו של הלוגו לייצג מוצר או שירת מסוים בתודעת הציבור , משום מה עסקים קטנים רבים מגיעים ליחסי ציבור ושיווק והלוגו שלהם( וזה  במקרה הטוב שהוא קיים ) הוא איזה ציור או תמונה מורכבת עמוסת צבעים שדומה יותר לעבודת אמנות מאשר לוגו- סמל שבהחלט רצוי שיהיה מינימאלי.
בהרבה מקרים פשוט אין לוגו ! שהרבה פעמים נובעת מהרעיון שלוגו הוא מנת חלקם של עסקים גדולים.

לוגו מספק רושם ראשוני על העסק ובאמצעותו ניתן לייצור תהליך הטמעה של העסק שלכם אצל הלקוח , כאשר לקוח עובד אתכם והוא נתקל בלוגו שלכם בכל תקשורת אתכם אם זה באי מיילים , בניירות מכתבים ממותגים, בדפים, מעטפות ולמעשה בכל דבר אותו העסק מוציא " לאוויר" , מספיק שהלקוח יראה את הסמל- לוגו שלכם ומיד המחשבה תתחבר אל העסק שלכם.

מלבד העובדה שהוא מבדל אתכם מעסקים מתחרים , חשיבותו הגדולה טמונה בעובדה שאלמנטים ויזואליים גראפיים נזכרים טוב יותר ממלל ויותר מאשר את שם העסק ,למה?ככה , המוח שלנו זוכר תמונות וסמלים לאורך זמן יותר מאשר טקסטים.

היות וללוגו יש חשיבות עצומה במיתוג העסק שלכם , אני ממליצה לכו למקצוענים, גרפיקאים מנוסים אשר מכירים היטב את התחום, לוגו חובבני יכול לגרום יותר נזק מאשר תועלת.
חשוב מאוד! לא להיסחף אחרי כיתוב בלוגו בפונטים אקזוטיים ומסולסלים פשוט כי אי אפשר יהיה לקרוא אותם או שלא יהיו מספיק ברורים
לוגו חייב להיות פשוט , עם 2- 3 צבעים לא יותר מזה והצבעים האלו והסמל הגראפי הזה ילוו את העסק שלכם בכל מקום בו תשווקו את עצמכם.

 רוצים לבחון את הלוגו שלכם?
הנה תרגיל פשוט החזיקו כרטיס או דף עם הלוגו מאחורי הגב תחשפו אותו ל- 5 שניות( כן תספרו) לאדם אשר לעולם לא ראה אותו ותסתירו אותו שנית, תשאלו את הבנאדם מולכם מה המילה הראשונה שעולה לו בהקשר לתמונה מבטיחה לכם שאתם תופתעו , הצבעים העיצוב הגראפי כל אלו עוברים בחושים בשניות וככה תוכלו לדעת אם הלוגו שלכם מתאי ם או לא
כמובן תעשו את זה עם מספר אנשים, אני יכולה רק לספר לכם שבמהלך סדנת יחסי ציבור לעסקים קטנים
 קיימתי את התרגיל הזה עם קבוצה של 10 אנשים , אחת המשתתפות הכינה מעיין לוגו מאולתר לעסק
של טיפולים אלטרנטיביים ,מתוך 9 אנשים 7 סגרו מילים בהקשר של מכוני ליווי למיניהם !
המשתתפת הזו הייתה מעבר לשוק ואפילו ניסתה לשכנע אותנו ובכל זאת  ובסופו של דבר ן ששינתה את המיתוג והפעם עם מקצוענים.

נכון עיצוב לוגו טוב הוא בין 1500-3000 ₪ שזה סכום גדול בשביל עסק קטן בתחילת דרכו אך עדיין זו בהחלט אחד מאבני היסוד של העסק. ואני חושבת שאין עסק קטן בתחילת דרכו שהוא מספיק עשיר בכדי לשלם בזול או לעשות ולמתג את עצמו עם לוגו חובבני כי תשלמו על זה גם באיבוד לקוחות פוטנציאלים וגם כאשר תרצו לפרסם   כל משרד יח"צ , פרסום ושיווק ידרשו מכם לתחילת קמפיין או יחסי ציבור שתהיו ממותגים והלוגו שלכם ייצג אתכם ואותם בכבוד.












תשמרו על הלקוחות שלכם

בעולמנו הנייד והמתחדש אנשים מוצפים בהצעות וגם אם יש לכם מוצר מצוין להציע בטוח יקום מישהו שיתחרה בכם ויהיה לו יותר טוב במחיר יותר זול התחרות העצומה יוצרת היצע אדיר שזה באופן עקרוני טוב לנו כצרכנים אך פחות טוב לנו כבעלי עסקים. 
 בסופו של יום כל חברות הביטוח בניואנסים כאלה ואחרות מציעות את אותו שירות , כל מלון מציע שירת דומה לזה שלידו בהנחה והם מדורגים באופן שווה ובכל זאת למה אנחנו חוזרים לקנות שוב ושוב או לנפוש במקום כזה או אחר? 
 בסופו של דבר המימד האנושי והאישי הוא זה שמכריע , מידת היחס ( לעיתים אפילו על חשבון השירות או המוצר הוא זה שיקבע אם הלקוח יתקבע אצלכם או ילך לחפש שירותים ומוצרים דומים אצל מתחריכם, מה עושים? מפנקים את הלקוח פשוט .
 אז מה אפשר לעשות?

מתחילים במאגר נתונים של הלקוחות הקבועים שלכם כתובת דואר , מיילים טלפונים ותאריכי ימי הולדת וכדומה.
יום הולדת שלחו מייל אישי , הברכה תהיה קבועה והלקוח מכיר היטב את המשחק ועדיין זה יוצר תחושה טובה ואמפתיה אצל הלקוח שלכם וזה בדיוק מה שאתם רוצים. 
 קופונים והטבות עדיף לשלוח בדואר רגיל , כמות המיילים היומית המגיעה לכל אחד מאיתנו יכולה בהחלט לגרום שהמסר לא יועבר.
 דף של משוב מאוד חשוב מדי פעם לבקש מלקחות משוב לעיתיים הם יוכלו לתת לכם פרטים קטנים של דברים שהפריעו להם או לא היו לשביעות רצונם שיכולים לתת לכם מדד עד כמה הבעיה קריטית או עד כמה היא חשובה ללקוחות שלכם. 
 ניוזלטר כמובן , כמעט מיותר לומר אך בכל זאת חשיבותו ולו רק לראות את הכותרת של ו בתיבת המייל מזכירה ללקוחות שלכם שאתם שם תמיד נמצאים.
  
בהצלחה






יום שבת, 16 באפריל 2011

facebook תופעה חולפת?או שינוי מפת האינטרנט


כאשר פייסבוק נוסדה בשנת 2004 לא בטוח שהבינו בעולם האינטרנט שפייסבוק לא תהיה עוד רשת חברתית אלא ממש תחולל מהפכה.
אחרי 3 שנים של פעילות וצמיחת הרשת בקצב גידול מהיר מיקוסופט קנתה  מניות ברשת כבר היה ברור שמפתח כאן משהו שהוא מעבר ל"עוד רשת חברתית"
פייסבוק בעברית הושקה  רק לפני שנתיים בסוף 2009 הוכנס ממשק עברי ומאז הרשת צוברת לה פופולריות הלוכת וגדלה , אין תוכנית טלווזיה , חדשות וכלי תקשורת שלא ייצר לו דף עסקי בפייסבוק .

כבר כל הנוגעים בדבר מבינים שמדובר

בכוח שיווקי עצום שאין בעל עסק קטן או גדול שיכול לזלזל בו וחייב להיות מיוצג בו כראוי, עולם שיווקי שלם נרקם בתוך הרשת , אפלקציות שבאמצעותם ניתן להכניס אתרים ועוד רק מוסיפים לכוחה הגובר ולחששות של גוגל כמנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם שעד היום היה נראה ששום כוח לא יוכל לאיים עליו.

אמנם לגוגל ישנם כמה מיזמים שבעצמם חוללו מהפכה ועדיין כמות הגולשים שמלווה זמן ארוך בתוך הפייסבוק ומהווה איום, אם נתבונן בתוכנות שגוגל מפתחת במרץ בכדי לתת תשובה לפייסבוק או לא לאבד את כמות הגולשים באמצעות גוגל
גוגל הקימו את גוגל סייט , מנע החיפוש לבלוגים, תוכנות לפתיוח תנועה באתר וחיפושי מילים הכול בחינם ואנחנו צפויים לעוד.  
כל בעל עסק חייב  להתייחס לדפים המקצועיים בפייסבוק לשיווק ולמיתוג המוצרים או השירותם אשר הוא מציע כמעט באותה רמת חשיבות כפי שהוא ממתג ומציג את עצמו ברשת האינטרנט  ובמנועי החיפוש ובאתר שלו.
רשת הפייסבוק היא בהחלט לא תופעה חולפת אלא זרע שנשתל בעולם האיטרנט ב 2004 ונדמה שהוא רק יילך וישתכלל

ב"מלחמה הקרה " הזו בין גוגל לבין רשת הפייסבוק נוצרות לנו כבעלי עסקים  נוצרות  הזדמנויות לפיתוח ולשימוש באפלקציות חינמיות לקידום העסקים והיזמויות שלנו ולכן רצוי לקרוא ולהתעדכן כמה שיותר באלפי כלים ואפלקציות אשר אם נכיר אותם יוכלו לשמש אותנו לקידום ובסופו של דבר להרחבת מעגל הלקוחות

אם אין לכם עדיין דף ממותג של פייסבוק אתם מוזמנים להצטרף לסדנא שתלמד אתכם איך להשתמש בכלים האלו בעצמכם



יום שלישי, 12 באפריל 2011

Facebook סדנא לבניית



תאריכי הסדנאות הקרובות 
 
facebook  סדנא - שלב 1
28.4.11 בין השעות 17:30-22:00
15.5.11 בין השעות 17:30-22:00
12.6.11 בין השעות 17:30-22:00

 
מה כבר לא נאמר על הרשת הזו?כמעט כבר הכול ונדמה שהיא רק ממשיכה להתפתח ולגדול בקצב מהיר , היום כבר לכל בעל עסק זה ברור שגם ברשת החברתית של הפייסבוק הוא חייב להיות נוכח כחלק ממערך המכירות ברשת , גיוס לקוחות חדשים ומבחינה תדמיתית ויחצ"נית
רבים אינם יודעים איך פועל הפיסבוק ולפי איזה מדדים מדורגים התכנים ובכך רבים עובדים קשה ברשת אך ללא תוצאות אפקטיביות.
הפלטפורה אשר נבנתה לעסקים ומספקת מעיין אתר אינטרנטי לעסק בתוך הפייסבוק , הולכת וצוברת תאוצה , דף העסק מבחינה ויזואלית נדרש להיות ייצוגי, מספק מידע ויכול גם להכיל בתוכו מיני סייט ואפילו חנות וירטואלית , כל האמצעים לפחות עכשיו מוצעים לכם בחינם !!! אז אם יש לכם עסק ואינכם יודעים כיצד לבנות או למתג את דף העסק שלכם בצורה נכונה ומקצועית אתם מוזמנים לסדנא של 4 וחצי שעות יחד עם המחשב הנייד שלכם ותצאו ממנה עם דף עסק ממותג וכלי עבודה שייתנו לכם את האפשרות לבנות דפים נוספים

Facebook 1 - שלב ראשון 

הסדנא הראשונה , סדנא בת 4 וחצי שעות שבסיומה תוכלו לצאת עם דף עסק מקצועי ממותג ותדעו גם איך להפיץ אותו בצורה האפקטיבית ביותר שתמשוך אליכם בסופו של דבר עוד לקוחות
שימו לב כל ניהול הדף והשימוש באפליקציות של פייסבוק הם באנגלית!כך שאתם נדרשים לאנגלית טובה , הדפים עצמם יהיו  בעברית
בסדנא עצמה תדרשו להגיע עם מחשב נייד ,טקסטים ותמונות של העסק או המוצר ,פירוט מדוייק יישלח לכם מיד עם סיום ההרשמה
עלות הסדנא:420 ש"ח
הסדנא מתקיימת במרכז מעוף, הרצליה - מול תחנת הרכבת 









יום ראשון, 10 באפריל 2011

הודעה לעיתונות

 

קומניקט הוא למעשה בריף הודעה לעיתונות בכל אמצעי התקשורות רדיו , עיתונות , טלווזיה ואינטרנט, על אירוע כזה או אחר .
רצוי שההודעה תתרכז בדף אחד בלבד עודף מלל ומידע לא יועיל וגם יגרום נזק משום שלא יקרא עד הסוף.
זכרו שכל עיתונאי מקבל עשרות פניות לרעיונות לכתבות את רובם הוא קורא ברפרוף ובעיקר את הכותרות והמטרה היא לתת כמה שיותר מידע מסקרן ומעניין שיגרום לעיתונאי להתקשר.
ההודעה צריכה לענות בצורה קצרה וממוקדת על חמשת המ' ולהיות תמיד על דף בית העסק כולל הלוגו ופרטים להתקשרות בתחתית הדף.
מה -מהו האירוע או החדשה אותה ברצונכם לפרסם
מי – למי מתאים האירוע מהו קהל היעד שלכם?
מדוע -במילים פשוטות למה זה אמור לעניין את הציבור? כאן רצוי בכל קומניקט להוציא ניסוח שונה לחלוטין קצת לשחק במילים גם אם זה אירוע חוזר ולא להיצמד לטקסטים מובנים.
מתי – זמן האירוע
מקום האירוע – כמה מילים על המקום המארח את ההפקה.
בכותרת ראשית
יש לכתוב בצורה מודגשת וממורכזת באמצע הדף.
שם האירוע
תאריך האירוע
סלוגן מוביל לאירוע לא יותר מ6 מילים
גוף ההודעה
יכלול את חמשת המ' כאשר כל אחד מהם יודגש בצבע שונה מגוף ההודעה , נהוג לכתוב באדום או עם קו מדגיש תחתי.
כותרת תחתית ממורכזת לאמצע מודגשת
שם בית העסק הפקה
טלפונים
מייל
אתר הבית

לקומניקט תמיד רצוי לצרף תמונה או צילום מאירועים דומים , תמונה אחת שווה אלף מילים, במידה ויש
לכם סרטון וידאו צרפו אותו בהיפר- לינק בסיום גוף ההודעה.










יום ראשון, 3 באפריל 2011

ניוזלטר כלי שיווקי אך גם יח"צני

ניוזלטר או בשמו העברי מכתב חדשות , הוא כלי שיווקי ויכו לשמש גם ככלי ליחסי ציבור שכמעט הכרחי להשתמש , הוא למעשה מספק ללקוחות שלנו מידע שוטף על מה מתקדם מתרחש בעסק שלכם.

הניוזלטרים בכדי שיוכלו למשוך אליכם קהל ולא יהיו בעלי מראה כמו של פרסומת למוצרי סופרמרקט רצוי שיכלול תכנים נוספים מעבר לתכנים השיווקיים ניוזלטר שאין בו ערך מוסף לקוראים יהפך במהרה לעוד מייל מסומן בזבל או שלאט לאט אנשים יסננו את המידע שלכם הלאה פשוט כי זה משעמם לא נכון לקבל מידע כאשר הוא פרסומי ושיווקי בלבד.


תדאגו שיהיו תכנים מרתקים מקצועיים שיעניינו את הלקוח לקרוא עוד ולא רק כאשר יש לכם מוצר או סדנא לקדם.

ישנה חשיבות גדולה להתמדה ולעקביות כמו בכל כלי של יחסי ציבור ושיווק , זה לא משנה אם בחרתם להוציא ניוזלטר אחת לשבוע , אחת לשבועיים או אחת לחודש הוא חייב להיות עקבי ובעל ערך מוסף לקורא.
אין צורך להמתין לאירוע מסוים ואז לשלוח חדשות הקביעות והשם של הניוזלטר גם אם הוא נפתח שומר על העסק שלכם והשירותים שאתם מציעים בתודעת הקורא.



עלותו יחסית לתועלת שהוא מספק נמוכה הוא מגיע ישירות ללקוח ובלחיצת כפתור הוא יכול להיכנס אליכם לאתר ולעשות איתכם הכרות ראשונית והיות ומגרש המשחקים השיווקי – פרסומי וגם של יחסי הציבור נמצא ברשת אז גם אתם רוצים להיות שם.

מערכות הדיוור המקצועיות מספקות סטיסטיקות ונתונים מה שמסייע לכם לפלח את קהל הקוראים.

בהצלחה.









יום שבת, 2 באפריל 2011

פרסום או יחסי ציבור?

לא מעט אנשים מתבלבלים בין שני התחומים , אז מה משותף להם?
שניהם עזרים שבעזרתם ניתן לשדרג ולקדם את העסק או המוצר ולשניהם ישנה את אותה מטרה חשיפה וכמה שיותר ככה יותר טוב , ככל שיותר אנשים יחשפו למותג כזה או אחר כך כמובן גדלים הסיכויים למכור ולשווק את אותו מוצר ובכל זאת מה ההבדל?

ההבדל טמון בצורת העבודה , פרסום הוא ממוקד מטרה ישיר, חד פעמית כגון קמפיין להשקת מוצר או גוף כזה או אחר ויחסי ציבור הינם פעולה מתמשכת איטית בהרבה יותר אשר משתמשת באמצעי התקשורת באופן עקיף בכדי לדעת או להכיר מוצר, חברה או עסק מסוים.

פרסום מביא תוצאות מיידיות ולטווח קצר יחסי ציבור לעומת זו טווח ההשפעה שלהם על הקהל היא ארוכה יותר ולכן את התוצאות ניתן לראות אחרי חודש וחצי –חודשיים של עבודה.

כאשר עסק מחליט לפרסם מוצר כזה או אחר הוא זה שמחליט איך יראה הפרסום ,מרמת הפרזנ טורית ועד לרמת הצבעים אשר ישלטו במודעה גודלה וכדומה כמובן שקמפיין פרסומי דורש השקעה תקציבית לא מעטה אשר עולה פי כמה על השקעה קבועה ביחסי ציבור.

בפרסומים רמת האמינות היא תמיד יחסית נמוכה שכן איזו חברה עסק או מוצר לא יפרסמו את עצמם ויתהדרו באיכותם הגבוהה ? לעומת זאת באמצעות יחסי ציבור ועיתונות רמת האמינות עולה , גם מכיוון שהמסר הוא עקיף ולא ישיר וגם מהסיבה שהעיתונאי או איש התקשורת נטול כל נטייה לעסק כזה הוא אחר תפקידו לסקר בצורה אובייקטיבית את העסק ובעיניי הציבור הוא יותר אמין למרות שלבעל העסק אין שליטה על מה ייכתב בדיוק, הוא יכול באמצעות איש יחסי הציבור לכוון את העיתונאי לכיוון הרצוי.

בפרסום המסר הוא תקיף יותר ישיר וללא ניסיונות וביחסי ציבורו כתבות עיתונים המסרים עקיפים ולכן הינם עוקפים את התנגדות המכירה הראשונית שיש לכל אדם.

מה טוב יותר? שניהם , בתנאי שהתקציב מאפשר. במידה והתקציב איננו גדול או מאפשר פרסום מאסיבי כדי ורצוי לעשות יחסי ציבור וזה כלל לא משנה מה גודלו של העסק שאותו רוצים ליחצ"ן החיסרון ביח"צ לעומת הפרסום שיחסי ציבור הינם תהליך מתמשך והצלחתו נמדדת לאורך חודשים .

בהצלחה

יום שישי, 1 באפריל 2011

סדנאות יח"צ

אוטוסטרדת המידע











זה פחות או יותר העולם שאנחנו חיים בו אוטסרדת מידע , המידע זורם בקצב מהיר ולעיתים נדמה לנו שקצת קשה להדביק את הקצב.
מכיוון שאנחנו חיים בעולם כזה גם עצמאים ועסקים קטנים ככל שייספקו יותר מידע , יותר לינקים לסרטונים שעוסקים בתחום , יותר תוכן ענייני ומרתק ככה השם שלכם ושל העסק שלכם יצוף יותר ברשת מה שבסופו של יום יתורגם ללקוחות והרי בשורה תחתונה זה מה שכולנו רוצים לגדול ולהתפתח ולהגדיל את מעגל הלקוחות.
הכלים העומדים לרשותנו באינטרנט הם כמעט אין סופיים , מאמרי אתרים , האתר שלנו כמובן דף האוהדים בפייסבוק ( ואם אין לכם כזה עכשיו לעשות!) הסרטונים ביו- טיוב ופליקר המתחרה לו, רק מה בכל אחד מאלו מוזמנים אלפי תווים ותכנים ביום כל מה שהוזן ביום ראשון שבועיים אחרי במונחי אינטרנט זה היסטוריה ישנה שנעלמה אי שם בין ערימות המידע אז מה עושים? איך בכל זאת שומרים על רצף? תקדישו שעתיים - שלוש בשבוע למציאת תכנים מתאמים.


חשיבות מאוד גדולה יש לעדכון האתר , אתר שאין בו תזוזה וכשנכנסים רואים שלא עודכן מידע במשלך כמה חודשים הוא בהחלט נזק , זה פשוט משדר אווירה של משהו סטטי שאיננו זורם וממקומות "מתים" או שקטים מדי אנשים בורחים.


גם לדפי העסקיים בפייסבוק ישנה חשיבות גדולה בעדכונים, לא תמיד נדרש חומר מקורי שלכם לפעמים אפשר פשוט לבקש מאנשים כתבות עם קישור כמובן לאתר שלהם וזה מעשיר את האתרים והדפים שלכם לרשת , יוצר עוד חיווט במנועי החיפוש והכי חשוב מאפשר ללקוחות שלכם לזכות בתוכן מתחדש ומרענן במספר סגננות.


אז אחת לשבוע לפחות מעדכנים...רציתם להיות עצמאים זה סימן שאתם מוכנים להיות גם משווקים , גם פרסומאים וגם אנשי יחסי ציבור זו עסקת חבילה ואפשר אפילו להנות ממנה
לעבודה !






בהצלחה
לילה 












פעולות קטנות שיוצרות יחסי ציבור

אנשים רבים שהם עצמאים ובעלי עסקים קטנים שוכחים דווקא את אותן פעולות קטנות אשר יוצרות תודעה ומסייעות לנו ביחסי ציבור .
פעולה פשוטה והכרחית היא הוספת חתימות, כן חתימות כמה פשוט להוסיף במיילים , ברשתות חברתיות שמאפשרות את זה בפורומים של דיונים שאתם משתתפים בהם שם טלפון ואתר בסיום כל מייל ובצירוף הלוגו היא פעולה פשוטה שמשום מה בעלי עסקים רבים אינם מוסיפים.


תהליך יחסי הציבור הוא למעשה הטמעה של השם השירות שאתה מציע או המוצר , העין שלנו והמוח קולטים את הלוגו הויזואלי ואת השם כאשר אנחנו רואים אותו שוב ושוב , כאשר אנחנו נותנים את דרכי ההתקשרות אלינו בצורה רציפה אנחנו נותנים לכל אדם שמתקשר איתנו תזכורת על מי אנחנו ומה אנחנו מציעים וזה נכנס לנו לתת מודע אם נרצה או לא נרצה.


יח"צ ופרסום בנויים על ההטמעה הזו ולכן בכל מקום שיש לנו תקשורת עם אנשים רצוי שיהיה את ה"תעודת זהות " שלנו זמינה לכולם.
םעולה פשוטה נוספת היא חלוקת כרטיסי ביקור , זה ממש לא משנה אם זו השכנה או ם זה לקוח פוטנציאלי במקום מספר טלפון שניתן בע"פ תמיד עדיף כרטיס ביקור , המלצתי לתת כרטיס ביקור אחד ביום זה יוצר את אותו אפקט של ההטמעה אשר נתינת  מספר טלפון בע"פ או נתינת אימייל אינם יוצרים.


2 פעולות פשוטות שמסייעות לעורר מודעות לשירותים או למוצרים אותם אנחנו רוצים להפיץ, רק תזכרו שבכל מקום כזה אם זה במייל אם זה בדפים שאתם שולחים ללקוחות ואם זה בכרטיסי ביקור תמיד תדאגו שאותו לוגו אותם צבעים ואותו פורמט .


בהצלחה



לאן נושבת הרוח: טיפים ליחסי ציבור

לאן נושבת הרוח: Tack the scound wind

לאן נושבת הרוח: Tack the scound wind: ". אמנם עבר די הרבה זמן מאז שעשיתי את מדיטצית האום האחרונה שלי ועדיין אם יש משהו שמהדהד לי בכל פעם שאני נתקלת ב'סלעים ואב..."